ОРІЄНТОВНІ ПИТАННЯ ДО ПЛАНУ РОБОТИ МЕТОДКОМІСІЙ
- Вивчення змісту навчальних планів і програм, ознайомлення з інструктивно-методичними листами, розробка заходів з їх реалізації.
- Обговорення плану роботи методкомісії на навчальний рік.
- Творчий звіт педагогів, схвалення досвіду роботи.
- Про підсумки обласних виставок-конкурсів дидактичних і методичних матеріалів.
- Про роботу з педкадрами щодо результативності їхньої післядипломної освіти.
- Про стан інформаційно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу предметів циклу.
- Про підсумки виставки “Я атестуюсь”.
- Передовий педагогічний досвід: ознайомлення, вивчення, опрацювання, узагальнення, представлення на методкомісії.
- Проведення методичної декади “Сучасному уроку – наукову організацію, високу якість, належний результат”.
- Результати інноваційної діяльності.
- Про результати обласних олімпіад, конкурсів профмайстерності.
- Методика організації роботи з обдарованими учнями.
- Обговорення методичного забезпечення проведення державної підсумкової атестації.
- Огляд методичної літератури на допомогу викладачам, які працюють за новими програмами чи підручниками.
- “Скарбнички” передового досвіду.
- Підручник у руках учня. Огляд нормативних та методичних матеріалів.
- Запровадження в навчальний процес активних форм і методів навчання і виховання, сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
- Комплексно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу предметів циклу.
- Вивчення і запровадження в практику навчання і виховання результатів науково-педагогічних досліджень, методичних рекомендацій.
- Розвиток педагогічної творчості.
- Робота над індивідуальною методичною темою.
- Позакласна робота з предметів циклу.
- Обговорення результатів загальноучилищного контролю.
- Організація роботи по забезпеченню міжпредметних зв’язків, взаємозв’язку загальноосвітньої і професійної підготовки учнів.
- Аналіз стану і результатів навчально-виховного процесу, якості знань, рівня вихованості учнів.
- Підготовка до педагогічних читань, конференцій.
- Організація роботи з розвитку технічної творчості учнів у процесі навчання.
- Про підсумки роботи із самоосвіти.
- Формування навичок самоконтролю учнів у процесі вивчення предметів циклу.
- Види і зміст самостійної роботи учнів.
- Зміст домашніх завдань та їх роль у формуванні в учнів інтересу до навчання.
- Робота з невстигаючими учнями.
- Моніторинг навчальних досягнень успішності учнів за І, ІІ семестр.
- Виконання єдиних вимог до писемного і усного мовлення учнів.
- Методика проведення практичних та лабораторних робіт.
- Використання виховних можливостей уроку.
Підбірка методичних проблем
- Диференціація навчання. Пошук оптимальних варіантів.
- Формування в учнів стійкої позитивної мотивації навчальної діяльності.
- Впровадження елементів сучасних педагогічних технологій.
- Удосконалення роботи з комплексного використання наочних і технічних засобів навчання.
- Систематизація роботи з формування загальнонавчальних умінь і навичок учнів на основі творчого використання передового педагогічного досвіду.
- Удосконалення уроку як засіб розвитку творчості педагога і учня.
- Підвищення ролі навчального предмета у формуванні громадянських якостей особистості учня.
- Оптимізація навчально-виховного процесу засобами педагогіки співробіт-ництва.
- Упровадження особистісно орієнтованої системи навчання.
- Використання міжпредметних зв’язків.
- Розвиток пізнавальної самостійності та творчих здібностей учнів.
- Шляхи розвитку розумових здібностей учнів, формування у них високої пізнавальної культури.
- Діагностування і попередження відставання учнів у навчанні.
- Здійснення індивідуального підходу до учнів на основі вивчення їх реальних навчальних можливостей.
- Використання засобів диференційованого підходу до учнів із низьким рівнем навчальних досягнень.
- Індивідуалізація та диференціювання навчання на принципах особистісно орієнтованої педагогічної технології.
- Творча реалізація психолого-педагогічних механізмів створення ситуації успіху в навчальній діяльності.
- Удосконалення роботи щодо вироблення в учнів умінь практичного застосування здобутих знань.
- Методика стимулювання позитивного ставлення учнів до навчання.
- Нестандартні форми навчання як засіб розвитку творчої активності учнів.
- Підвищення ролі домашніх завдань у формуванні в учнів інтересу до навчання.
- Використання елементів народо-, українознавства в процесі викладання навчальних дисциплін та в позаурочній роботі.
23.Реалізація диференційованого навчання. Пошук оптимальних варіантів.
24.Формування в учнів стійкої позитивної мотивації навчальної діяльності.
25.Створення психолого-педагогічних умов для самореалізації учнів на уроках.
- Формування загальнолюдських цінностей засобами гуманітарної підготовки.
27.Впровадження нових технологій навчання і виховання.
28.Формування вмінь самостійної роботи учнів у процесі навчання.
29.Розвиток пізнавальної самостійності і творчих здібностей учнів.
30.Реалізація міжпредметних зв’язків.
31.Розвиток розумових здібностей учнів.
32.Підвищення ролі домашніх завдань у формуванні інтересу до навчання.
33.Організація індивідуального навчання як умова підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
34.Методика стимулювання позитивного ставлення учнів до навчання.
35.Діагностування творчих здібностей та розвитку учнів як основа осучаснення навчально-виховного процесу.
36.Формування ключових компетентностей учнів засобами навчального предмета.
37.Впровадження засад дослідницької діяльності учнів на уроках і в позаурочний час.
38.Реалізація прийомів особистісно орієнтованого навчання.
39.Формування національної духовності учнів.
40.Використання технологій творчого мислення у навчально-виховному процесі.
41.Робота з різними джерелами інформації як засіб активації пізнавальної діяльності учнів.
42.Формування в учнів навчальних і самосвітніх умінь як умова соціалізації учня.
43.Виховання культури здоров’я шляхом запровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій.
44.Екологічне виховання учнів в урочний і позаурочний час.