Дзвоніть (06267) 4-27-71

Учнівське самоврядування


Учнівське самоврядування

Учнівське самоврядування

ДНЗ «Дружківський професійний ліцей»


 

«Нове покоління»

«Для того, щоб мати майбутнє, необхідно бути готовим зробити щось нове!»

 

Мета і завдання учнівського самоврядування

Метою  учнівського самоврядування є формування і розвиток соціально-активної, гуманістично-спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості.

Завдання учнівського самоврядування:

  1. Пошук нових, нетрадиційних, цікавих форм роботи з учнями.
  2. Привернення уваги широких кіл громадськості до проблем молоді у вільний від навчання час.
  3. Розвиток творчих здібностей, розширення кругозору.
  4. Утвердження здорового способу життя.
  5. Формування норм культури поведінки і спілкування, розвиток вміння вести дискусію, висловлювати свою думку.
  6. Забезпечувати та захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил і законів ліцею.
  7. Виховання громадської позиції учнів.
  8. Виявляти і розвивати навики управлінської діяльності.
  9. Підвищення персональної відповідальності за прийняті рішення.
  10. Організація і контроль навчальної, трудової, позаурочної діяльності.
  11. Підтримка і розвиток молодіжних ініціатив.
  12. Надавати соціально-психологічну допомогу молоді в подоланні внутрішніх психологічних бар’єрів.
  13. Створювати умови для розвитку творчості, інтелектуального розвитку і особистого росту.
  14. Представництво і участь у всіх громадських організаціях і заходах.
  15. Розвивати співпрацю між педагогами і навчальним колективом.

Місія учнівського самоврядування

Сприяє росту самопізнання учнів і  розвитку молодіжних ініціатив шляхом інформаційно-просвітницької, культурно-освітньої  діяльності за  умови професійного росту, ефективної командної роботи і особистої відповідальності кожного члена учнівського самоврядування.

 

ВЗАЄМОДІЯ З ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ І З ГРОМАДСКІСТЮ

  • Об’єднання зусиль педагогічного й учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку ліцею та удосконалення навчально-виховного процесу;
  • Формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
  • Розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
  • Підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу;
  • Соціальний захист учнів пільгових категорій.

Рада ліцею є дієвим органом, за її участі виконуються рішення конференції, розробляються плани роботи навчального закладу та здійснюється контроль за їх виконанням, розробляється режим ліцею, відбувається атестація педагогічних працівників та інше.

Діяльність Ради навчального закладу в період між загальними зборами спрямована на об’єднання зусиль педагогічного колективу, учнівського колективу, громадськості, батьків щодо розвитку ліцею та вдосконалення навчально-виховного процесу на демократичних засадах.

 

ЗАСІДАННЯ УЧНІВСЬКОГО КОМІТЕТУ САМОВРЯДУВАННЯ У ДНЗ «ДРУЖКІВСЬКИЙ ПЛ»

 

У вересні 2020 р. відбулося засідання комітету учнівського самоврядування.

Були запрошені всі здобувачі освіти 1-3 курсу. Сумісно з урядом був проведений аналіз роботи за минулий навчальний рік. Були запропоновані кандидатури щодо виборів голови учнівського самоврядування. Розглядалися кандидатури та пропозиції щодо виборів членів активу учнівського самоврядування.

Головою учнівського самоврядування обрали: Білого Данила

Заступник голови: Нечаєв Єгор

В актив учнівського самоврядування обрали:

  • Комісія з питань навчання: Тіманов М., Алакозов М., Базовой М
  • З дисципліни та порядку: Гетьманська А., Єловий С., Савченко Д.
  • Спортивної та культурно-масової роботи: Коваль М., Ткачук Д., Козоріз П.
  • Соціального захисту учнів: Савченко Д., Урсу Р., Лошкарева В.
  • Школа становлення лідера: Суровцева Т., Локтєв О., Євдокімова О.

Ухвалили:  Затвердити новий президіум учнівського самоврядування ДНЗ «Дружківський ПЛ», інформацію довести до відома на педагогічній нараді

Кл. керівникам та майстрам в/н.

Мета учнівського самоврядування.

1.Пошук нових, нетрадиційних, цікавих форм роботи із здобувачами освіти.

2.Привернення уваги широких кіл громадськості до проблем молоді у вільний від навчання час.

3.Розвиток творчих здібностей, розширення кругозору.

4.Утвердження здорового способу життя.

5.Формування норм культури поведінки і спілкування,

розвиток вміння вести дискусію, висловлювати свою думку.

6.Забезпечувати та захищати права та інтереси

учнів на основі виконання правил і законів ліцею.

 

Учнівське самоврядування

Самоврядування: стан і перспективи

Одним із напрямків виховної діяльності в ліцеї є робота з формування згуртованого колективу учнів як в групі, так і ліцеї в цілому, організації органів самоврядування, інших учнівських організацій та об’єднань.

Самоврядування в ліцеї здійснюється через роботу Ради учнівського самоврядування (РУС). Її склад обирається раз на рік на звітно-виборній конференції кожного навчального року. Кожна група обирає по два представники до Ради і покладає на них обов’язок відстоювати інтереси колективу. Засідання Ради проходить один раз на місяць та в разі необхідності. Всі засідання протоколюються, а найбільш важливі публікуються.

Радою учнівського самоврядування разом з педагогічним колективом розроблені Положення про Раду, Кодекс честі, права та обов’язки учнів ліцею, символіка, гімн; визначено та затверджено напрямки роботи. Для оперативного вирішення завдань Ради, проблем життєдіяльності в учнівських групах, розвитку їх функцій створені комісії, які обрані делегатами загальних зборів з кандидатів запропонованих навчальними групами. Керівниками комісій є голова і секретар.

Рада учнівського самоврядування включає такі комісії:

  • «Комісія з питань навчання та професійної підготовки»;
  • «Комісія з питань дисципліни і порядку»;
  • «Комісія з питань спортивної та культурно-масової роботи»;
  • «Комісія з питань соціального захисту учнів»;
  • «Прес-центр»;
  • школа «Становлення лідера»

Вся робота Ради учнівського самоврядування спланована на рік, але учні мають право вносити до плану необхідні корективи.

Безумовно, самоврядування не можливе без підтримки педагогів та майстрів виробничого навчання. В ліцеї створена група педагогів-консультантів, які допомагають органам учнівського самоврядування. Вони ознайомлені з основними матеріалами, що стосуються самоврядування в цілому, намагаються не нав’язувати власну волю, а лише сприяти активності учнів. Активність учнів найбільше проявляється у колективних творчих справах, які збагачують колектив і особистість цінним досвідом, дають кожному змогу виявити і вдосконалити здібності, потреби, ставлення і стосунки. Прикладом таких колективних творчих справ є: День знань, День профтехосвіти, виставка експозицій «Золота осінь», туристичні походи «Стежками рідного краю», «Година поезії» (за участі літературно-мистецького об’єднання «Рокита»), загальноліцейна акція до Дня людей похилого віку, Дня боротьби з ВІЛ (СНІДом); Дзвони Чорнобиля, «Голгофа голодної смерті…», конкурсно-розважальні програми «Нумо хлопці», «Міс ліцею», «Валентинів день». Також з ініціативи РУС в ліцеї проходять щорічні благодійні акції на підтримку онкохворих дітей.

Найулюбленішою колективною та творчою справою учнів є загально-ліцейний конкурс «Особистість. Подія року», яка є підсумком роботи всіх членів колективу за навчальний рік. Готуючись до свята, учні разом з викладачами та майстрами виробничого навчання беруть участь в конкурсах, проводять рейтингове опитування за номінаціями: «Класний керівник року», «Кращий ведучий», «Гордість ліцею», «Таланти ліцею», «Спортсмен року».

Лідери учнівського самоврядування активно співпрацюють з органами місцевого самоврядування, зокрема з Районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Спільно успішно проводяться заходи дозвільного та розвиваючого і профілактичного характеру.

Самоврядування в ліцеї – це метод організації учнівського колективу, який забезпечує формування товариських взаємовідносин і організаторських здібностей шляхом залучення всіх учнів до участі в управлінні загальноліцейними справами.

 

КОДЕКС ЧЕСТІ ЛІЦЕЇСТА


І. У своєму повсякденному житті й у ліцеї ми прагнемо:

  • Поважати гідність особистості кожного;
  • Бути терплячими;
  • Бути ввічливими;
  • Бути щедрими;
  • Бути співчутливими;
  • Берегти та збільшувати ліцейські традиції;
  • Бути вірними ліцейському братерству.

ІІ. Засуджується й не приймається ліцейською громадою:

  • Паління, наркотики й алкоголь;
  • Лихослів’я;
  • Азартні ігри;
  • Запізнення й прогули;
  • Агресивна й брутальна поведінка;
  • Неділовий стиль одягу на навчальних заняттях.

ІІІ. Суспільно-корисна праця – обов’язкова для усіх.

 

ПРАВИЛА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ 

  1. Сміливіше внось свої пропозиції задля прийняття колективного рішення.
  2. Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті.
  3. Думку викладай розважливо, якщо потрібно – повтори.
  4. Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно.
  5. Чітко втямиш – краще зробиш.
  6. Погодився легко – не означає, що сприйняв глибоко.
  7. Не думай, що ти в чомусь переважаєш друзів, і не смій задаватись.
  8. Довіру треба розуміти так: все перевіряється ділом, турботою і дружбою.
  9. Перш ніж прийняти рішення, навчись бездоганно його виконувати.
  10. Усяке діло вінчає результат. Не соромно помилятись. Соромно не вміти виправлятись.
  11. Зауваження приймаються, пропозиції виконуються.
  12. Твори, фантазуй сміливіше – шукай шляхів виконання рішень.
  13. Не відкладай на завтра вирішення того питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні.
  14. Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй! Перевіряючи допомагай.

ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ: 

  • Надихати на справи.
  • Підтримувати будь-яке починання.
  • Поважати думку інших.
  • Довіряти і не поспішати.
  • Переконувати і бути впевненим у правоті.
  • Дивитись на проблеми з точки зору товаришів.
  • Радити, але не нав’язувати.
  • Надихати, а не пригнічувати.
  • Підтримувати, а не критикувати.
  • Поважати, але в жодному разі не принижувати.
  • Не вимагати від інших того, чого не вимагаєш від себе.
  • Справу робити, а не керувати.
  • Створити гарну репутацію своїм товаришам.
  • Визнавати свою неправоту швидко і рішуче.
  • Не звинувачуй ні в чому інших.
  • Не сперечатись – супереч – не кращий спосіб з’ясування стосунків.
  • Поважати думку інших.
  • Боятися не діла, а бездіяльності та байдужості.В результаті роботи:
  • Спілкування з педагогами та органами місцевої влади
  • Одержання знань і навичок самостійної роботи та корисної інформації
  • Професіоналізм
  • Вирішення важливих питань

 

Самоврядування в ліцеї

Самоврядування – один з атрибутів демократичного устрою суспільства. Загальний зміст його зрозумілий, термін сталий і не викликає необхідності його тлумачення з різних позицій

В ліцеї прийнято Статут учнівського самоврядування, підписано угоду про співпрацю з батьківськими активами та адміністрацією школи, розроблено спільний план дій. Учнівське самоврядування в нашій школі є дійсно дієвою структурою, яка приймає участь в керуванні учбово – виховним процесом. Проводяться акції, різноманітні рейди, багато уваги приділяється організації змістовного дозвілля учнів.

Департамент внутрішніх справ: Формування в учнів господарського ставлення до ліцею, формування самоповаги та поваги до учнів ліцею, вміння відстоювати свою думку; запровадження комітетів, які допоможуть координувати роботу класного самоврядування: комітет з питань захисту прав дитини, комітет з питань координування та перевірки загальноприйнятих правил ліцею, комітет розв’язання конфліктних ситуацій, комітет по роботі з правопорушниками; створення учнівських рад: учнівська рада, що відповідає за чергування по школі, учнівська рада, що відповідає за збереження шкільного майна, учнівська рада, що стежить за відвідуванням учнями школи, учнівська рада, що відповідає за наявність в учнів форми.

Департамент здоров’я та милосердя: Шефська допомога ветеранам, самотнім людям, інвалідам; збирання одягу та шкільного приладдя для будинків сиріт, проведення доброчинних заходів, акцій. Участь у таких районних акціях: «Від серця до серця», «Солдату на добру згадку», «Новий рік без самотності» та ін..

Департамент інформації та преси: Пошук нових форм діяльності друкованого органу учнівського самоврядування „Крила України”; Тісна співпраця з редакцією газети «Ліцей» залучення до роботи над проектом класних лідерів учнівського самоврядування. З 2009 року в ліцеї працює телестудія.

Департамент культури: Розвиток творчих можливостей учнів ліцею, залучення їх до культурно-масової роботи; організація змістовного творчого дозвілля: екскурсії, загальноліцейні свята, презентації тощо; виявлення та заохочення талановитих учнів школи.

Департамент науки і освіти: Контроль за успішністю учнів,, створення консультаційного центру для невстигаючих учнів, створення центру по організації інтелектуальних вікторин, конкурсів та брейн-рингів, сприяння по організації олімпіад та захисту МАНівських робіт.

Департамент спорту і туризму: Залучення ліцеїстів до активної діяльності яка б сприяла збереженню та зміцненню здоров’я людей, проведення спортивних заходів. Співпраця з департаментом здоров’я та милосердя, проведення акцій «За здоровий спосіб життя.»

  

Уряд учнівського самоврядування

Голова ради ліцею:      Потюк Микола Валерійович

Заступник голови:       Селіверстов Дмитро Іванович

Секретар ради:           Артюх Оксана Леонідівна

 

Відповідальні комісії: 

  • комісія з питань дисципліни та навчання:

Тімашов Владислав Олександрович

Гаврілічев Костянтин Іванович

Гошкодеря Ігор Вячеславович

Федорова Катерина Сергіївна

  • комісія з питань спортивної та культурно-масової роботи:

Божко Олег Сергійович

Карпенко Ганна Миколаївна

Селіверстов Дмитро Іванович

  • комісія з питань соціального захисту учнів:

Артюх Юлія Леонідівна

Щетінін Максим Віталійович

  • прес-центр:

Богданова Валерія Олександрівна

Бондар Софія Валеріївна

Євдокимова Оксана Володимирівна

  • школа становлення лідера:

Колбасникова Світлана Юріївна

Нечаєв Єгор Валерійович

Стєкачова Карина Юріївна

 

Положення про учнівське самоврядування

 

План роботи